Türkiye’nin yükseköğretimde uluslararasılaşma stratejilerinin hayata geçirilmesi amacıyla Yükseköğretim Kurulunca Uluslararasılaşma alanında pilot üniversite olarak seçilen Çukurova Üniversitesi, Araştırma Üniversitesi misyonuna paralel olarak uluslararasılaşma alanında mevcut güçlü ve zayıf yönlerini ortaya koymayı ve buna yönelik gerekli eylemleri belirleyerek 4 yıllık planlama dönemi çerçevesinde gerçekleştirmeyi hedeflemektedir. Bu çerçevede hazırlanan ve 2019-2023 dönemini kapsayan Uluslararasılaşma Strateji Belgesi, “Uluslararası Öğrenci, Uluslararası Araştırma ve Uluslararası Eğitim” başlıkları altında performans göstergeleri ve sorumlu birimlerin belirlendiği bir eylem planı doğrultusunda uygulanmıştır.
Üniversitemiz 2019 – 2023 Dönemini kapsayan Stratejik Planı ve Uluslararasılaşma Strateji Belgesinin yenilenmesi aşamasında uluslararasılaşma stratejisinin kurumsal strateji belgesinde yer almasına karar verilmiştir. Bu çerçevede:
Çukurova Üniversitesi 2024-2028 Stratejik Planında “Üniversitenin Uluslararasılaşma Kapasitesini Güçlendirmek” stratejik amaçlardan biri olarak belirlenmiştir. Bu amaç altında belirlenen uluslararasılaşma hedefleri ve temel performans göstergeleri aşağıdaki gibidir:
Hedef 1: Üniversitenin Uluslararası Görünürlüğünü ve Uluslararası Öğrenci Sayısını Artırmak
Temel Performans Göstergeleri:
Hedef 2: Eğitim Programlarında Uluslararasılaşma Doğrultusunda Kalite ve Çeşitliliği Sağlamak
Temel Performans Göstergeleri:
Hedef 3: Uluslararası Öğrenci ve Öğretim Elemanı Değişimi Alanında İş Birliğini Artırmak
Temel Performans Göstergeleri:
Uluslararasılaşmada Hedef Ülkeler ve Öncelikli İşbirliği Alanları |
|||||
# |
Vade |
Hedef Ülke |
İşbirliği Alanı #1 |
İşbirliği Alanı #2 |
İşbirliği Alanı #3 |
1 |
Kısa Vade |
KUZEY AFRİKA |
Ziraat |
Biyoteknoloji |
Yaşam Bilimleri |
2 |
Kısa Vade |
AMERİKA |
İktisadi ve İdari Bilimler |
Mühendislik |
Yabancı Dil Eğitimi |
3 |
Kısa Vade |
BALKANLAR |
İktisadi ve İdari Bilimler |
Eğitim |
Fen Bilimleri |
4 |
Kısa Vade |
DOĞU AVRUPA |
Fen Bilimleri |
Sağlık Bilimleri |
İktisadi ve İdari Bilimler |
5 |
Kısa Vade |
MALEZYA |
Çevre |
Mühendislik ve Teknoloji |
Sağlık Bilimleri |
6 |
Kısa Vade |
LATİN AMERİKA |
Ziraat |
İktisadi ve İdari Bilimler |
Mühendislik |
7 |
Kısa Vade |
ENDONEZYA |
Tıp |
İktisadi ve İdari Bilimler |
Yaşam Bilimleri |
8 |
Kısa Vade |
UGANDA |
Ziraat |
Adli Bilimler |
Mühendislik |
9 |
Kısa Vade |
AVRUPA |
Fen Bilimleri |
Sosyal Bilimler |
Sağlık Bilimleri |
10 |
Kısa Vade |
HİNDİSTAN |
Mühendislik |
Fen Bilimleri |
Yabancı Dil Eğitimi |
11 |
Kısa Vade |
TAYLAND |
Su ürünleri |
Ziraat |
Veterinerlik |
12 |
Kısa Vade |
GÜNEY ASYA |
Mühendislik |
Beşeri Bilimler |
|
13 |
Kısa Vade |
ASYA PASİFİK |
Yaşam Bilimleri |
Beşeri Bilimler |
Sosyal Bilimler |
14 |
Kısa Vade |
GÜNEY KAFKASYA |
İktisadi ve İdari Bilimler |
Tıp |
|
15 |
Orta Vade |
ÇİN (ÇHÇ) |
Eğitim |
İktisadi ve İdari Bilimler |
Mühendislik |
16 |
Orta Vade |
ORTA ASYA |
Sosyal Bilimler |
Yabancı Dil Eğitimi |
Mühendislik |
17 |
Orta Vade |
AFRİKA |
Mühendislik |
Ziraat |
Biyoteknoloji |
18 |
Uzun Vade |
YENİ ZELANDA |
Fen Bilimleri |
Mühendislik |
Sosyal Bilimler |
19 |
Uzun Vade |
JAPONYA |
Mühendislik |
Fen Bilimleri |
Ziraat |
20 |
Uzun Vade |
AVUSTRALYA |
Su ürünleri |
Veterinerlik |
Yabancı Dil Eğitimi |
21 |
Uzun Vade |
KUZEY AVRUPA |
Yabancı Dil Eğitimi |
İktisadi ve İdari Bilimler |
Fen Bilimleri |
22 |
Uzun Vade |
ORTA DOĞU |
Sosyal Bilimler |
Yabancı Dil Eğitimi |
|